De kop is eraf! De eerste VIP-Dag is een feit. Samen met Erica Roosenschoon, ondernemer in bedrijfs vitaliteit programma’s met haar bedrijf Vitality at First, heb ik een aantal issues opgelost. Haar bedrijf bevindt zich in transitie van bedrijfsfitness naar vitaliteit. Het nieuwe logo was inmiddels ontworpen, maar er moest nog een aantal promotie uitingen worden vormgegeven.

Samen hebben we eerst besproken welke zaken zij graag in een dag gedaan wilde hebben. Aan de hand daarvan hebben we een prioriteitenlijstje samengesteld dat er zo uitzag:

  • Nieuwsbericht lay-out
  • Twee digitale email handtekeningen
  • Een verbeelding van de overgang van het oude naar het nieuwe logo
  • Aangepaste image formaten van die logo-overgang voor facebook en Linkedin en als header image voor haar website.
  • En tenslotte een favicon voor gebruik in de website-tab.

Wat ik van de eerste VIP-Dag geleerd heb

In de praktijk blijkt dat je niet zomaar alle denkbare werkzaamheden in een dag kunt uitvoeren. Dat wil zeggen, er gaat een voortraject aan vooraf waarin de exacte werkzaamheden worden besproken en al meteen wordt geprobeerd in te schatten hoeveel tijd ervoor nodig is. Is het duidelijk wat er gedaan moet worden, dan stel ik per onderdeel een tijdsindicatie op; eventueel stellen we dat bij; en tenslotte wordt er een vorlgorde van prioriteit opgesteld. Na akkoord plannen we een datum en volgt de betaling vooraf van de VIP-Dag boeking.

Op de afgesproken VIP-Dag gaan we vervolgens samen aan de slag.
Daarna kan er nog wat nazorg volgen, bijv. omdat een image niet goed was, omdat er nog een extra image nodig was voor de header van de website, er nog wat tekst gewijzigd moest worden etc.

Door een goede planning vooraf, wordt zo’n VIP-Dag een succes en kom je niet voor verrassingen te staan.

Nazorg bestaat vooral uit werkzaamheden die voortvloeien uit de hoofdopdracht, niet uit nieuwe zaken die opeens nodig blijken te zijn. Is dat laatste toch het geval? Dan kan er altijd een halve of hele VIP-Dag worden bijgeboekt.

Maar deze dag was mede een succes omdat ik met Erica Roosenschoon, ook te maken heb gehad met, zeg maar gerust, een ideale opdrachtgever en dat zat ‘m vooral in de volgende kwaliteiten en houding:

  • Zij had zich goed voorbereid qua soort en hoeveelheid werkzaamheden
  • Wanneer iets niet duidelijk was stelde zij de juiste vragen
  • Overleg vooraf en online was soepel, duidelijk en met goede feedback en vragen
  • Snel van begrip en actief meedenkend

Herken jij je in dit praktijkverhaal en de bijbehorende ideale opdrachtgever?
Zie je het daardoor helemaal zitten om ook zo’n VIP-Dag te boeken?

Een gecomprimeerde, 100% op snelle, doel- en servicegerichte dag, waarop we samen jouw achterstallige, opgestapelde waslijst aan website issues of hoeveelheid promotiemateriaal in een keer oplossen?

Bel me om te bespreken wat ik voor je kan doen. We maken dan meteen, of een tijdje daarna, een afspraak voor jouw VIP-Dag en een plan van aanpak.