LOGO

Logo staat voor identiteit

Ik help je met het verbeteren van de visuele identiteit van je onderneming.

Een logo staat primair voor de herkenbaarheid van je bedrijf. Het logo laat de eigenheid van jouw bedrijf zien. Je logo werkt dag en nacht aan de zichtbaarheid.

Het logo onderstreept het vakmanschap, de toewijding en de betrouwbaarheid van jouw vakmanschap, jouw bedrijf en jouw medewerkers.

Het logo is je merk dat overal consistent moet worden weergegeven. Goed zichtbaar en met de juiste kleuren op alle promotiematerialen: op alle social media kanalen, bedrijfsauto’s, briefpapier en enveloppen, flyers, brochures noem maar op.

Mijn opdrachtgevers laat ik nooit zomaar met een ‘plakplaatje’ de deur uitgaan, maar tenminste met een handleiding hoe en waar het logo op de juiste manier moet worden toegepast: kleurcodes, voor drukwerk en digitale toepassing, welke afmetingen, hoe het geplaatst moet worden, welke hoeveelheid witruimte er omheen, op welke achtergrondgrondkleur niet om een verkeerd kleurcontrast te voorkomen etc.

Het is belangrijk dat een logo ook ‘overeind blijft staan’ wanneer het alleen in zwart wordt weergegeven. Zodra er verlooptinten worden gebruikt, zorg dan altijd dat er ook een lijnversie van het logo mogelijk is. Ik houd daar in mijn vormgeving rekening mee.

Mini portfolio van enkele logo ontwerpen

logo blik online
Logo raymond hafkenscheid
logo happy kids trainingen
logo de thomas kerk