Grafische Vormgeving
GRAFISCHE VORMGEVING VOOR JOUW SITUATIE
Voor elke bedrijfssituatie bestaat een creatieve oplossing
Maakt niet uit in welke fase je bedrijf verkeert, maar wel zodra jij uitroept:
“Ik heb een logo nodig”of “Ik heb een huisstijl nodig”of “Ik heb een website nodig”.
Krab eens achter je oren: herken jij dit ook…?
- Ik ga van start met mijn bedrijf en ik heb een logo nodig
- Mijn bedrijf gaat fuseren dus we willen een nieuwe huisstijl
- Er is een nieuw logo nodig door uitbreiding met nieuwe diensten
- Lancering nieuw product / dienst waarvoor campagnemateriaal nodig is
- Onze verouderde huisstijl moet vernieuwd worden
- Hoe kan ons bedrijf zich door een nieuw logo beter onderscheiden van de concurrent?
- Onze website is verouderd
- Onze website is nog steeds niet responsive
- Ik wil meer klanten via mijn website
Dus… Herken jij je in een van de bovenstaande situaties waarin jouw bedrijf zich bevindt? Boek dan meteen een gratis 30 minuten sparringsessie. Ik luister naar jouw vragen waarmee jij rondloopt en help je op weg met ideeën om je bedrijf beter zichtbaar te maken.
Creativiteit
CREATIVITEIT… MAKKELIJK ZAT!
Natuurlijk! De hoge hoed en toverstaf liggen al klaar! Ha ha!
Niet raar maar wel waar:
“Een eigen smoel is het doel van elke visuele identiteit”.
Heb jij dat nou ook, dat je bedrijf niet opvalt tussen al je concurrenten? Je bent onwijs goed in je vak, maar toch wordt je niet gevonden door jouw specifieke doelgroep. Je bent niet onderscheidend genoeg ten opzichte van je vakgenoten. Tja, en hoe komt dat dan?
Dat kan verschillende oorzaken hebben o.a. door weinig onderscheidende vormgeving van je logo en huisstijl:
- Te veel dezelfde lettertypes: “Ja maar, dat hoort nou eenmaal bij onze branche“, hoor ik vaak als argument.
- Te veel dezelfde kleurstelling: “Ja maar, in onze branche is deze kleur nou eenmaal gebruikelijk” wordt er vaak geroepen.
- Te veel dezelfde vormen: “Ja, maar anders kan je toch niet zien in welk vakgebied ik zit?” is het veelgehoorde misverstand.
Tel uit je winst met deze – hardnekkige – misvattingen! Toch eerst maar even een gratis 30 minuten sparringsessie? Dan leg ik je in gewone taal uit hoe de juiste visuele uitstraling voor je bedrijf werkt. Gewoon doen!
Ontwerpproces
MAAR… EERST NOG EVEN IETS OVER HET ONTWERPPROCES.
Stel je geeft mij opdracht een logo, een huisstijl en/of een website te ontwikkelen. Verwacht dan geen hapklare brok, een hoppa! meteen klaar ontwerp. Er gaat gewoon enige tijd over heen. Maar daar is het resultaat dan ook naar, nl. dat wat bij het karakter, de cultuur, de stijl van jou en jouw bedrijf past. Ik help je daarbij, want dat is mijn vak.
Dit zijn de fases die ik móet doorlopen om voor jouw bedrijf een passend ontwerp te creëren:
- Voorbereiding – Kennis maken met jou, de opdrachtgever, wie en wat en waarom; inlezen in jouw vakgebied.
- Incubatietijd – Laten bezinken, al met ideeën aan de slag, verder uitproberen en onderzoeken, uitwerken, schetsen, vormgeven.
- Broedtijd – Even laten liggen, nog een keer kijken, aanpassingen maken, overdenken, doorontwikkelen.
- Verlichting – YES! dit is ‘m! Bespreken met opdrachtgever, aanpassen, doorontwikkelen net zolang tot het ontwerp op z’n plaats valt.
- Uitvoering definitief ontwerp – Alle punten op de i en gereedmaken voor productie, voor drukwerk en digitaal.
Dit proces gaan we samen aan om het unieke smoelwerk te ontwikkelen waarin jij je niet alleen in jouw bedrijf herkent, maar waarmee we vooral een herkenbare visuele identiteit voor je bestaande klanten en prospects neerzetten.
Grafische vormgeving voor jou
GRAFISCH VORMGEVEN DOE IK VOOR JOU!
Al meer dan 25 jaar doe ik mijn stinkende best logo’s en huisstijlen te ontwerpen voor ondernemers (met lef! en met iets meer dan een beetje inzicht) door af te wijken van de gangbare voor de hand liggende oplossingen. Hoe doe ik dat?
Door echt naar jou als ondernemer te luisteren, te kijken naar en te onderzoeken wat het hart, de eigenheid van jouw bedrijf is. Wat maakt dat jij zo uniek bent ten opzichte van je concurrenten? Daar draait het om bij het creëren van een visuele identiteit.
Ik ontwikkel daarom huisstijlen + logo’s en in het verlengde daarvan websites en andere promotiematerialen. Daarmee zorg ik dat de zichtbaarheid van jouw bedrijf op een onderscheidende en consistente wijze wordt vergroot. Lees wat mijn klanten van hun samenwerking met Grafilizz vinden.